La idea de comunitat d’aprenentatge (família, criatures i mestres) articula l’aprenentatge i es posen en joc les biografies de tots i totes per construir les identitats personals.

miércoles, 21 de septiembre de 2011

ELS PLANETES DEL SISTEMA SOLAR I ???



Hem començat a centrar-nos amb el tema del projecte i a l'assemblea hem començat amb una pregunta:
-Algú sap quans planetes hi ha al sistema solar?
He fet aquesta, partint de la informació que ha portat Andrea i que no han vist els altres companys.
Han començat a dir nº.
Uns que representen una quantitat que no es pot comptar amb els dits i amb objectes. Però els infants saben que són quantitas o nº molt grans o petits...
Després hem comprovat que quantitat s'acosta més a la realitat quan
Andrea ens ha mostrat la informació.

Hem comptat els planetes i la quantitat que més s'ha acostat: 11

També han reconegut de seguida: la terra i saturn ( pels anells).
Hi ha un planeta que ara no és considera d'aquesta categoria? ho comprovarem amb més informació.
També un planeta nou 2.003 UBE 313 ( buscarem més informació).
AMB AQUESTA ACTIVITAT ESTEM TREBALLANT LES TRES ÀREES DEL CURRÍCULUM I DINTRE DEL MEDI FÍSIC I SOCIAL, LES MATEMÀTIQUES.
“Descobrir relacions, per exemple, està sovint considerada com la forma més efectiva perquè els nens aprenguin matemàtiques...
Dreyfus (1994:40)
Després de la conversa i de dir els noms dels planetes ja han formulat preguntes:
QUÈ VOLEM SABER?
De moment el que volen saber:
-Com s'aguanten els planetes?
-Pesen molt?
-Com es puja als planetes?
-Anem a anar nosaltres a l'espai?
-Com s'agafen els planetes?

Després han dibuixat els planetes del sistema solar.



No hay comentarios:

Publicar un comentario