Què entenc per projectes?
•Què entenc per saber?
•Quin saber és el necessari?
• És pot construir el saber?
• De quin saber estic parlant?
• És el mateix saber del currículum?
• L’escola parla del mateix saber que fem servir en aquest món globalitzat, al carrer o als mitjans de comunicació?.
• El projecte per engegar un treball d’investigació a la classe.
•El projectes que desenvolupe a l’aula s’organitzen a partir de preguntes dels infants que donen peu a investigacions on el conflicte orienta la seva recerca . Paulatinament, per trobar respostes hem de recórrer a diferents disciplines del saber i la idea de globalització va prenent més importància. Es recullen sistemàticament les converses per ser analitzades i anar així definint el problema comú que preocupa al grup. S’incorpora l’avaluació com una necessitat de saber el procés, de donar a conèixer i compartir el camí que es fa durant la recerca. Sorgeix, d’aquesta manera, la necessitat d’explicitar el relat: la història del projecte. La manera de representar el coneixement mereix una atenció especial i les noves tecnologies prenen una importància rellevant. El que passa a la classe i el que passa a la vida real ha d’estar connectat i sempre que sigui possible allò que passa entre les quatre parets de la classe ha de trobar una connexió amb el món exterior i ha de provocar algun canvi .
•Cada vegada més el currículum queda substancialment modificat (ampliat?) i les temàtiques que s’incorporen es nodreixen de preocupacions dels propis infants i de l’actualitat. La idea de comunitat d’aprenentatge (família, criatures i mestres) articula l’aprenentatge i es posen en joc les biografies de tots i totes per construir les identitats personals.
•OBJECTIUS GENERALS DELS PROJECTES
ØCrear estratègies d’organització dels coneixements que es basen en el tractament de la informació i en l’establiment de relacions entre els continguts.
ØFomentar el model “ d’aprendre a aprendre”
ØPartir dels interessos dels infants, i deixar que ells trien els temes a estudiar.
ØPartir dels coneixements previs dels infants , planificant accions a partir del que saben sobre el tema d’estudi.
ØFomentar un model interactiu d’ensenyament aprenentatge on el mestre/a no és l’únic posseïdor de coneixements.
No hay comentarios:
Publicar un comentario