La idea de comunitat d’aprenentatge (família, criatures i mestres) articula l’aprenentatge i es posen en joc les biografies de tots i totes per construir les identitats personals.

viernes, 7 de octubre de 2011

RESPOSTES 1

Ja comencen a arribar les respostes a les preguntes que van fent els infants...
5-10-2.011
¿Cómo se aguantan los planetas?
INFORMACIÓ D'AITANA
Aitana ha portat un imant, ferralla i un tauler amb el sol i els planetes. També la informació que explica d'una manera senzilla l'òrbita dels planetes i com s'aguanten ... moviment i atracció del sol...


La gravetat
A cap infant li passa desapercebut que les coses cauen cap al sòl. Però, per què?
Explicació:Qualsevol cosa té gravetat. Tot: el bolígraf, la taula, la persona... Tot! Aquelles coses que pesen més, tenen més gravetat que les que pesen menys. (S’ens ha de permetre la llicència de dir «pes» quan el que hauríede dir és «massa», perquè el pes ve defi nit per la gravetat). Una taula té més gravetat que un llapis, encara que ambdós siguin de fusta. La gravetat s’assembla una mica (no molt) al que succeeix amb els imants.
Explicació:Aquest últim exemple és el motiu pel qual la Terra no cau cap al Sol, ja que gira al seu voltant «amb un impuls molt fort». L’impuls li va ser donat progressivament quan la massa nebulosa que va formar a tots els planetes va començar a girar cada vegada més ràpid. D’aquesta manera, tots els planetes, que «pesen poc», giren entorn del Sol que «pesa més». I així, també, la Lluna gira entorn de la Terra. L’«impuls del moviment»contraresta la gravetat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario